Vestsiden sparer tid og får full oversikt

Vestsiden-Askøy er en klubb med 900 medlemmer. I klubbhuset har de egen klubbutikk fylt til randen med alt fra supporterutstyr til undershortser, drakter og fotballsokker. Utenfor banen er de også kjent for “Vestsiden Venn”, kaffekoppen man kan fylle gratis på hver hjemmekamp.

Helge Jonasdal er leder og Stian Sørensen er ansatt i klubben. Vi i Spoortz har tatt en prat med begge to om hvordan de bruker Spoortz i sin hverdag.

Sparer tid

- Det viktigste for oss er jo medlemsregisteret og fakturering, sier Helge. Helge var med å velge system for klubbverktøy tilbake i 2014. For dem er det viktig å ha et system som har mulighetene de trenger for å kunne fokusere på det sportslige.- Løsningen er lett å håndtere, og vi har jobbet med å sette oss godt inn i det for å kunne bruke det optimalt. Det gir oss tid til aktiviteten som skjer på banen, sier Helge.Han legger også til at det sparer dem tid i hverdagen:- At betalingene kommer inn og vi får bilagene som hører til fungerer sømløst, dette sparer oss mye tid, påpeker Helge.

Akademi og aktivitetsfritidsordning

Blant aktiviteten som klubben tilbyr finner vi SIO-akademiet og Aktivitetsfritidsordningen. Her bruker klubben Deltager-løsningen for å få inn påmelding og betaling.

- Tidligere hadde vi påmelding via e-post, og det ble fort tungvindt. Så når Spoortz anbefalte oss å prøve Deltager fant vi fort ut at det var riktig for oss, sier Stian som har ansvar for aktivitet. Stian setter selv opp arrangementene, men tar gjerne kontakt om han ønsker hjelp.- Nå setter jeg opp påmelding i forkant, og kan be om den informasjonen jeg trenger, og om jeg har spørsmål er det alltid god veiledning å få av Spoortz, sier Stian.

For Vestsiden-Askøy har løsningen vært positivt i klubbens hverdag:

- Jeg har bare positive ting å si, jeg kan følge med på listen underveis og gjøre de endringene som trengs, for meg er det svært effektivt, legger han til.

Egen supporterkolleksjon

I tillegg til aktivitet ønsker de å bygge videre på Vestsidens klubbfølelse og tilhørighet i lokalsamfunnet. Vi sitter i et nyoppusset klubbhus; svart og hvitt, klubbens farger. Sofaen er svart. I taket henger drakter som er brukt i klubben tidligere år. Og Helge er kledd i klubbens nye supporterkolleksjon; 1964.

- Etter pandemien har vi ønsket å bygge identitet i klubben enda mer. Så vi har kuttet utleie av klubbhuset, og ønsker at huset skal brukes mer av medlemmene som et samlingssted, forklarer Helge. Han legger også til at med dette kom også ideen til supporterkolleksjonen;- Folk har tatt helt fyr for disse produktene, det har virkelig vært en innertier, forteller Helge entusiastisk. Om du vil se klubbkolleksjonen til Vestsiden, ta en titt på hjemmesiden deres.

Få riktig pris

Spoortz Total inneholder både hjemmeside, medlemsregister, fakturering, arrangement og app — alt på ett sted. Du kan også huke av for Spoortz Medlem eller Spoortz Hjemmeside om din klubb kun ønsker ett av disse løsningene.