Hvordan bruke appen til å registrere treningsfremmøte

1. jun. 2021

Therese Kvalvåg

I dag kan du gjøre det meste fra mobiltelefonen, og med Spoortz-appen er idrettsaktiviteten også sikret. Bruk Spoortz-appen for å oppdatere treninger, sette kamptropp, arrangere sosiale samlinger med ditt lag/ din gruppe, sende meldinger, betale regninger og lese nyheter. Oppfølging har aldri vært enklere i Spoortz.

La oss ta deg med på en typisk uke som trener med Spoortz-appen i hånden.

Foresatt står hjemme med middagen og mottar push-varsel med påminnelse om å melde fra om barnet kommer på trening eller ikke. De åpner appen sin og svarer Kommer eller Kan ikke. Som trener vil du deretter få opp en oversikt over hvem som har svart eller ikke. Nå kan du bruke tid på å planlegge økten og legge opp øvelser etter antallet som har sagt at de kommer på trening. Skulle det være behov for å gi ut en beskjed i forkant, er det enkelt å chatte per aktivitet i appen. Både trenere, utøvere og foresatte har muligheten til å kommunisere internt per aktivitet, og har i tillegg tilgang til gruppens felles chat.

Les om hvordan du melder på og av aktivitet.

Treningen er i ferd med å begynne og dere er samlet i garderoben eller på banen. Du finner frem Spoortz-appen, og gjør deg klar til å registrere fremmøte. Mens alle knytter sko, forteller vitser og venter på utøveren som alltid kommer for sent, kan du registrere alle som har møtt opp. Ved å gå inn på selve treningen i appen er registreringen unnagjort etter bare noen få tastetrykk. Slik får du full kontroll over alle som har møtt opp, som også bidrar til effektiv smittesporing skulle dette bli nødvendig.

Les om hvordan du registrerer fremmøte i appen.

Treningen er over, du har ryddet det siste av utstyr og er klar for en rolig kveld på sofaen. Du kan nå finne frem til gruppens statistikk i appen for å se hvilke utøvere som har vært på flest treninger. Statistikken vil illustrere antall for gruppen per trening, antall per utøver denne uken, fire siste uker, og per sesong.

Les hvor du finner statistikken for treningsfremmøte.

Treningene denne uken har vært en suksess, og dere ser frem til å møte erkerivalen i neste kamp (lagidretter). Siden appen er koblet mot klubbens medlemsregister har du allerede full kontroll på din utøverliste, og har muligheten til å ta ut en kamptropp. Sett opp kamptropp på kampen som er opprettet i appen, len deg tilbake og vent på at spillerne svarer om de kommer eller ikke.

Les om hvordan du setter kamptropp.

Dere vant kampen mot erkerivalen og du har allerede publisert en lagsnyhet rett fra appen, og forespurt klubbadministrator om å vise den på klubbens hovedside. Nå er det tid for å feire! Opprett et eget gruppearrangement og inviter gjengen din for å vise at du setter pris på den enorme innsatsen utøverne har lagt ned. Arrangementet blir kun synlig for ditt lag, og utøvere og foresatte vil på nytt få et push-varsel om den kommende feiringen. Les om hvor enkelt det er å opprette et arrangement i appen her.

Avslutningsvis begynner planleggingen til ny treningsuke – rett fra hånden!

For flere tips og informasjon om Spoortz-appen kan du se på vår egen side for brukerveiledning. Der kan du lese mer om andre muligheter i appen, som å betale regninger, lese og opprette nyheter, sende meldinger og mye mer.