Spoortz er en viktig klubbressurs som gjør hverdagen enklere

1. nov. 2021

Therese Kvalvåg

Spoortz er en kunnskapsbedrift som jobber for å effektivisere og digitalisere norsk idrett. Uansett om du er kunde eller ikke så kan du ta kontakt for en prat eller diskusjon. Spoortz-teamet er klar for å hjelpe deg med akkurat det du trenger. Les mer om hvordan de kan hjelpe deg, og hva som driver dem i jobben.

Om du har klubbrelaterte spørsmål og ringer inn til Spoortz, er sjansen stor for at du havner i samtale med Therese. Hun er som regel først i telefonkøen og mener det er en god dag om noen behøver hjelp med driften av sin idrettsklubb.

Therese har drevet med fotball siden hun var 5 år. Det hele startet med foreldrene i kiosken på sitt lokale lag, og fortsatte med hennes tre brødre som spilte på klubbens guttelag. Da hun selv ble gammel nok til å drive med idrett var det naturlig at hun skulle fortsette i familiens fotspor.

Man blir en del av et stort fellesskap, nesten som en familie.

Nå jobber Therese som Spoortz-konsulent, og det gjør hun fordi hun vil jobbe med det hun elsker.

Jeg har de siste årene sett for meg at det er idretten jeg vil jobbe med. Å treffe andre mennesker som brenner for det samme som meg, men med andre erfaringer er givende.

Det er en god dag om noen ønsker hjelp.

Den siste tiden har jeg fått bryne meg på mange ulike typer arrangementsoppsett, og det liker jeg godt.

ENKLERE HVERDAG

Spoortzkonsulentene er et team på syv som daglig jobber for å gi idrettsklubber i Norge en enklere hverdag. Ofte blir det gode samtaler og diskusjoner over telefon når noen ringer for å få hjelp. De trives ekstra godt når de får finne gode løsninger sammen med deg:

Vi snakker mye med mennesker, og får møte mange nye saker og utfordringer daglig. Det gjør jobben spennende, sier Aleksander som også er klubbkonsulent i Spoortz.

Han påpeker at kunder har ulike behov. Selv om to klubber har samme idrett er det ikke sikkert at klubbene løser sine saker likt. Aleksander poengterer at de alltid setter opp egne møter med nye kunder, slik at de kan optimalisere bruken av hjemmeside, medlemsregister, fakturering, arrangement og app – i henhold til klubbens behov:

Det gjør at jeg må være klar for alt som kan komme. Jeg må være lydhør for hva de ønsker, og gjøre det enklest mulig for dem å løse dette, understreker Aleksander.

Aleksander har den siste tiden jobbet veldig tett på NIF integrasjonen, og gitt hjelp til en rekke klubber som har spørsmål om synkroniseringen mot NIF.

NYKOMMEREN

Hans Christian er en av de ferskeste i teamet, og med sin master i sports management er han klar for å møte alle klubber med åpne armer:

Vi kommer gjerne med forslag for hvordan man best mulig kan utnytte hele systemet, forklarer Hans Christian.

I tillegg til å kunne systemet er også teamet oppdatert på en rekke frister og krav som stilles:

Jeg kan mer om idrettens krav enn hva jeg har kunnet tidligere. Og det gir meg god kunnskap når jeg videre skal starte en dialog, og hjelpe kundene våre.

Da han startet ble han kastet rett ut på dypet, og begynte med å oppgradere en rekke hjemmesider:

Å bidra på klubbenes hjemmeside er ekstra kjekt fordi det gir så mye tilbake, det er jo klubbens ansikt utad.

TURNKUNSKAP

Hverdagen er ulik for ulike idretter. Det som er viktigt for fotball betyr gjerne ikke så mye for turn. Med Charlotte på laget så vil hvem som helst føle seg trygg.

Jeg jobber mye med turnklubber, og hjelper dem med oppsett til ny sesong.

Turnpartiene krever gode oppsett, gode lister og en total kontroll på oversikten i tillegg til et fleksibelt prisoppsett.

Det er utrolig kjekt å se at hjelpen jeg gir dem, gir god uttelling når de skal drive sin idrett.

Uansett om man er helt fersk, eller bare trenger en oppfriskning i systemet, er det ingen tvil om at Charlotte stiller opp.

Mitt ønske er at alle klubbene skal få en så god start på sesongen som mulig.

BRED EKSPERTISE

Kundelisten til Spoortz inneholder et bredt spekter av idrettsklubber, hvor fleridrettsklubber utgjør majoriteten, og fotball, håndball og turn er de største enidrettene. Selskapet samarbeider tett med en rekke aktører, slik som blant annet Deltager.no, og har over 1000 idrettsklubber som kunder fordelt på alle systemer. I tillegg til å hjelpe med systemet man bruker i den daglige driften ønsker Spoortz også å fremme andre sider ved idretten. Etter et intervju med grunderen bak Gardien Sports, skrev Emilie nylig en artikkel om drakter og utstyr spesielt designet for jenter:

Det er en så viktig sak, og det er fint å vise hva vi som selskap ønsker å stå for, sier Emilie.

Emilie har overordnet ansvar for kundene og har bred erfaring fra hele driften av Spoortz. Så treffer du Emilie kan du få fine samtaler om hvordan du kan nå ut til dine medlemmer.

Husk at du når som helst kan ta en uforpliktende telefon inn til oss i Spoortz – vi brenner for å prate om idrett og løse utfordringer vi blir servert.

Kundeavdelingen:

Telefonnummer: 22 44 25 00