Kråkerøy IL: "Vi har den beste løsningen på markedet"

Kråkerøy IL har 1200 betalende medlemmer, noe som gjør de til Østfolds største fleridrettslag. De kan telle antall utestående fakturaer på to hender. Våren 2021 gjorde klubben fra blomsterøya en grundig undersøkelse av alle leverandørene på markedet, og kom frem til at Spoortz var best på både funksjonalitet og pris.

Hva som er viktig for Kråkerøy IL

Når man har mange idretter og mange medlemmer å forholde seg til, er det avgjørende for Østfold-klubben at de kan samle så mye som mulig i ett system.

Det er viktig for oss at medlemssystemet er både brukervennlig og funksjonsrikt. Vi har mange administratorer fra de forskjellige idrettene, så det er utrolig viktig at vi får samlet alt på ett sted. Jeg tør ikke tenke tanken på å gå vekk fra Spoortz og dele opp funksjonaliteten i enda flere systemer.

Spoortz er det beste systemet på markedet

I starten av 2021 gjorde Kråkerøy IL en grundig undersøkelse av de fire største leverandørene på markedet. De ønsket å finne ut hvilket system som scoret høyest på kommunikasjon, brukervennlighet, totalitet og pris.

Vi hadde fokus på hva leverandørene kunne levere i henhold til vår kravspesifikasjon, og deres evne til å tilpasse seg kundene og utvikle løsningen kontinuerlig.

Etter vurderingen var valget enkelt.

Spoortz hadde mest funksjonalitet i sin løsning, samtidig som de var det klart billigste alternativet. Kombinert med hvordan de opptrer som selskap og at de jobber aktivt med videreutvikling, var valget enkelt. Også vet vi selvsagt fra før at Spoortz gir oss tilnærmet 100% betalingsgrad.

Enestående kundeservice

Klubben føler seg inkludert og får alltid svar på det de lurer på.

Kundeservicen er enestående. Får jeg ikke svar med en gang, blir jeg ringt opp. Det synes jeg er suverent. Vi er stadig vekk med på webinarer for å lære nye ting og vi synes det er banebrytende å bli inkludert i brukerstyrt utvikling, hvor man kan stemme over hva slags funksjonalitet man ønsker seg. Dette bør flere klubber bli med på.

Ingen er perfekte

De ulike leverandørene på markedet har utvilsomt sine styrker og svakheter, og kombinert med at klubbene har ulike behov, er det viktig at klubbene undersøker sine muligheter nøye.

De ulike leverandørene har absolutt sine styrker og svakheter. For eksempel har vi ikke klart å implementere Spoortz appen fullt ut, siden mange av lagene bruker andre apper til kommunikasjon. Det er likevel flere lag som bruker Spoortz og som er godt fornøyde med den. Vi gjør det slik at de nye lagene begynner å bruke Spoortz, slik at vi på sikt kan få inn alle i samme app og i samme system. På den måten kan vi i enda større grad ha all databehandling på ett sted, for å både ivareta medlemmenes sikkerhet og gjøre det enklere for oss som klubb.

Anbefales videre

Hvis vi skal oppsummere Spoortz i korte trekk vil vi si at det er enkelt og oversiktlig. Løsningen anbefales på det sterkeste, og vi gleder oss til fortsettelsen.

Kråkerøy IL har flere gode tips til hvordan å oppnå tilnærmet 100% betalingsgrad. Les mer i vårt blogginnlegg ved å trykke her.

Få riktig pris

Spoortz Total inneholder både hjemmeside, medlemsregister, fakturering, arrangement og app — alt på ett sted. Du kan også huke av for Spoortz Medlem eller Spoortz Hjemmeside om din klubb kun ønsker ett av disse produktene.