Oppegård IL har et system de kan stole

Oppegård IL er et fleridrettslag med 2400 medlemmer innen fotball, håndball, turn, ski, friidrett, tilrettelagt allsport, innebandy, bordtennis og badminton. De ønsket seg et system hvor de hadde alt på ett sted, og begynte å bruke Spoortz i 2014.

Full oversikt

Oppegård IL var lei av å bruke flere forskjellige systemer til å drive klubben, og ønsket seg én løsning som var enkel å bruke og som leverte riktige tall for idrettsregistreringen. De byttet til Spoortz for å få bedre oversikt og alt på ett sted.

Etter at vi byttet til Spoortz fikk vi orden på medlemmer, fakturering og purringer – alt på ett sted. Det gjorde alt mye mer oversiktlig og vi så at betalingsgraden økte betydelig. Vi har flere administratorer som håndterer sine grupper, og trenere kan også oppdatere sine lister direkte fra appen. Samtidig har Spoortz en veldig god NIF-integrasjon som plukker opp dubletter og andre feil. Dette gjør at vi har et oppdatert medlemsregister.

Et system man kan stole på

For en klubb som Oppegård IL med over 2400 medlemmer, er det viktig at man har et medlemssystem man kan stole på, og hvor man ser at det skjer utvikling.

Spoortz er et veldig stabilt system som alltid er tilgjengelig. Vi har vel knapt opplevd tregheter de siste to årene (etter at Spoortz flyttet sine servere til Google Cloud). Det er en god følelse å vite at man har et system man kan stole på.
Det er også veldig gøy å se at Spoortz er «på ballen», og at de hele tiden jobber for å utvikle bedre teknologi for både klubben og medlemmer. Det har skjedd mye det siste året, spesielt i medlemsregisteret og i appen. Vi tror Spoortz kommer til å stabilisere seg enda mer på markedet i årene som kommer (systemet brukes av omtrent 750 idrettsklubber i dag).

Mer enn bare «support»

Det er viktig for Oppegård IL at de får svar med en gang de lurer på noe, og mener Spoortz er unike i at de gjør mer enn å bare svare på henvendelser. Teamet på kundestøtte svarer både på henvendelser, og gir i tillegg tips og anbefalinger til hvordan man kan lette administrasjonsarbeidet enda mer. Derfor kaller Spoortz sin kundeavdeling for «Customer Success».

Vi er veldig fornøyde med oppfølgingen fra Spoortz. Vi bruker både telefon og e-post, og vi har begynt å bruke chatten mye mer i det siste. Der finner man også mye informasjon om hvordan å bruke systemet (brukerveiledninger). Det er også veldig fint med webinarer, og hvis noen av oss ikke hadde muligheten til å bli med, kan vi se de i opptak når det måtte passe.

Få riktig pris

Spoortz Total inneholder både hjemmeside, medlemsregister, fakturering, arrangement og app — alt på ett sted. Du kan også huke av for Spoortz Medlem eller Spoortz Hjemmeside om din klubb kun ønsker ett av disse produktene.