Tynset IF kommer tettere på medlemmene med Spoortz

Foto: Jan Kristoffersen / Tynsetingen.

Tynset Idrettsforening er en fleridrettsklubb med 1200 betalende medlemmer og 11 idretter. De ønsket seg et system med både hjemmeside og medlemsregister, og begynte derfor med Spoortz i 2019.

Spoortz lengst fremme på markedet

Tynset IF hadde ingen store utfordringer fra før av, og var i utgangspunktet kun på utkikk etter en ny hjemmeside. Når de fikk vite at Spoortz hadde både hjemmeside og medlemsregister i ett, og i tillegg en app som binder alt dette sammen, var valget enkelt.

Vi ønsket ikke å bruke flere systemer når vi hadde muligheten til å samle dette på ett sted. Før vi bestemte oss sjekket vi også med andre leverandører på markedet, og det var ingen tvil om at Spoortz var langt fremme.

Genialt med kobling mellom app og medlemsregister

Det var spesielt to ting som var viktig for Tynset IF i valget av nytt medlemssystem – kobling mellom medlemsregister og app, og et godt påmeldingsverktøy.

En stor fordel med Spoortz er at appen er koblet på medlemsregisteret, slik at vi som klubb kommer mye tettere på medlemmene. Trenere og lagledere bruker appen til registrering av treningsoppmøte og oppdatering av sine utøverlister, og på den måten hjelper de oss med å holde medlemsregisteret oppdatert. Vi ser også at flere medlemmer betaler sine regninger med kort eller Vipps via appen. Hittil i år er det gjennomført 684 betalinger via appen og dette er helt klart med på å øke vår betalingsgrad.

Vi har også påmelding til hver sesong, og da bruker vi Deltager.no sin påmeldingsløsning som er tilgjengelig i Spoortz. Vi er veldig godt fornøyde med at Spoortz kan ha så mye funksjonalitet på ett sted.

Tips til andre klubber

Tynset IF anbefaler Spoortz videre til andre klubber, og har spesielt ett tips for de klubbene som har ressurser til det – å finne en person i klubben som kan være «superbruker».

Vi hadde en superbruker i klubben som samarbeidet tett med Spoortz for å skreddersy bruken etter våre behov. Han stilte de riktige spørsmålene og la føringer for hvordan resten av klubben skulle bruke systemet. Det har hjulpet oss veldig, og er noe vi anbefaler andre å gjøre om de har mulighet. Alle ressurspersoner i klubben kan systemet godt, så det er sjeldent vi har behov for hjelp fra kundestøtte. Skulle det være noe vi lurer på, ringer vi inn og får øyeblikkelig hjelp.

Få riktig pris

Spoortz Total inneholder både hjemmeside, medlemsregister, fakturering, arrangement og app — alt på ett sted. Du kan også huke av for Spoortz Medlem eller Spoortz Hjemmeside om din klubb kun ønsker ett av disse produktene.